فریم ورک لاراول فریم ورک لاراول فریم ورک لاراول

  • تاریخ : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

  • ره وب

    نویسنده : ره وب

اگر براتون سوال پیش اومده که فریم ورک لاراول چیست تا اخر این مقاله همراه ما باشید
PHP  یکی از پرکاربردترین زبانهای برنامه نویسی وب است.  با ظهور PHP ، بسیاری از فریم های PHP نیز بوجود آمدند. اما فقط تعداد کمی از آنها وجود دارند که واقعا از پتانسیل کامل زبان PHP استفاده می کنند. هر فریم ورک PHP پیاده سازی، ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند.  لاراول ویژگی های منحصر به فردی مانند Eloquent ، Restful Routing ، Query Builder ، Blade templating  و Homestead را فراهم می کند که این ویژگی ها لاراول را به یک فریم ورک عالی تبدیل کرده است.

اگر علاقه ی شدید به برنامه نویسی وب دارید حتما باید این مطلب را بخوانید تا درک بهتری از کار با فریم وورک لاراول و برنامه نویسی بدست بیاورید. به دلیل طراحی پیشرفته و نحو کار راحت و آسان لاراول حتما عاشق کار با این فریم ورک خواهید شد.  در واقع فریم ورک لاراول توانسته کار سخت و پیچیده ی برنامه نویسی برنامه های وب را سرگرم کننده و آسان کند.

فریم ورک لاراول ره وب ره وب ره وب ره وب

توضیحات فریم ورک لاراول توضیحات فریم ورک لاراول توضیحات فریم ورک لاراول

فریم ورک چیست؟

قبل از اینکه بخواهم درمورد لاراول صحبت کنم ابتدا باید بگویم که فریم ورک چیست؟
به طور کلی ، یک فریم ورک مجموعه ای از ساختار و رهنمودهای ادراکی است که برای ساختن یک پروژه مفید استفاده می شود.

وب فریم ورک Web Framework

یک وب فریم ورک نوعی از Software Framework می باشد که به شما کمک می کند تا برنامه های وب از جمله خدمات وب و API  های مورد نیاز خود را بسازید. یک وب فریم ورک به شما این امکان را می دهد تا کارهای برنامه نویسی تان را با سهولت بیشتری انجام دهید. و همچنین PHP Framework به شما این امکان را می دهد تا به راحتی وب سایت مورد نظرتان را کد نویسی کنید.

لاراول چیست؟

لاراول یکی از محبوب ترین فریم ورک های PHP است که در سراسر جهان برای ساخت برنامه های وب از پروژه های کوچک تا بزرگ استفاده می شود. بیشتر برنامه نویسان به دلیل ویژگی ها و عملکرد منحصر به فرد لاراول، استفاده از این فریم ورک را نسب به دیگر فریم ورک ها ترجیح می دهند. لاراول توسط تیلور اوتول در سال 2011 ساخته شده است، از آن زمان تا به حال او این فریم ورک را بسیار ارتقا داده است و آن را با آخرین فن آوری های وب سازگار کرده است.

لاراول از ساختار MVC (Model View Controller) پیروی می کند که یادگیری و نمونه سازی سریع برنامه های وب را آسان می کند. کار با لاراول بسیار آسان است و به راحتی می توانید ساختار پروژه خود را به نحوه احسنت و بسیار آسان کد نویسی کنید، و کدی بنویسید که کاملاً توضیحی و گویا باشد.

ویژگی های اصلی Laravel Framework

فریم ورک لاراول دارای یک سیستم جامع است که شامل ویژگی های مهمی برای اسان کردن اعمالی مانند  ، مسیریابی (routing)، احراز هویت (Authentication) ، الگوبرداری(Templating) ، Cache  کردن و خیلی از موارد دیگر است که این ویژگی ها سبب متمایز شدن این فریم ورک با دیگر فریم ورک های هم رده اش شده است. همچنین در ادامه چند تا از ویژگی های دیگری که باعث متمایز شدن این فریم ورک شده است را به اشتراک گذاشته ام که شامل:
 

مدیریت وابستگی (Dependency Management)
مدیریت وابستگی یکی از بهترین ویژگی های فریم ورک لاراول است ، درک عملکرد سرویس (IoC) اصلی ترین قسمت برای یادگیری برنامه های وب است

احراز هویت (Authentication)

اعمال احراز هویت یکی از مهمترین بخش ها در ساخت وب می باشد. شما با اجرای یک دستور ساده در فریم ورک لاراول می توانید یک سیستم احراز هویت کاملاً کاربردی ایجاد کنید.

مدولار بودن (Modularity)

مدولار بودن ویژگی ای است که می توان اجزای برنامه وب را از هم جدا و دوباره ترکیب کرد. شما می توانید ایده های خودتان را بصورت جداگانه کد نویسی کنید و این ویژگی باعث یکپارچه شدن ایده های شما می شود

 

بومی سازی (Localization)

لاراول به شما این امکان را می دهد که همزمان با ساختن برنامه خود، یک برنامه چند زبانه ایجاد کنید. با استفاده از help (trans) می توانید به زبان های مختلف دسترسی پیدا کنید.

امنیت (Security)

لاراول روشی بصری برای ساخت برنامه های وب ایمن را برایتان فراهم می کند. لاراول به جای گذرواژه های متنی ساده ، کلمه عبور را به صورت درهم ریخته ذخیره می کند. لاراول از رمزهای عبور BCrytp برای رمزهای عبور استفاده می کند. لاراول کلیه ورودی های کاربر را فرار می کند تا از هرگونه تگ های اسکریپت جلوگیری کند.

سخن پایانی

لاراول با توجه به تمام ویژگی های فوق و بهبود مداوم ، خود را به عنوان بهترین فریم ورک PHP ثابت کرده است. لاراول برای کاربران این امکان را ایجاد می کند تا با استفاده از روشی ساده و رسا برنامه وب مورد نظرشان را کد نویسی کنند، و به همین دلیل است که لاراول پرکاربردترین فریم ورک PHP است.

درخواست مشاوره و سئو درخواست مشاوره و سئو درخواست مشاوره و سئو

کافیست اسم سایت خودر را برای ما در واتساپ ارسال نمایید تا مشاوران و کارشناسان متخصص سئو، بررسی کرده و وضعیت فعلی سایت و گزارش کوتاهی از سوابق سایت و برنامه بهینه در آینده را به شما پیشنهاد دهند. همچنین می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و با کارشناسان سئو ما به طور مستقیم صحبت کنید. بهترین راهکار در حوزه کسب و کار شما را برای افزایش بازدید و فروش پیشنهاد می دهیم.
ره وب