اصول تعیین معیار و نحوه ی تولید محتوای سئو بیسیک اصول تعیین معیار و نحوه ی تولید محتوای سئو بیسیک اصول تعیین معیار و نحوه ی تولید محتوای سئو بیسیک

  • تاریخ : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

چطور میتونیم معیاری برای محتواهای خود تعیین کنیم یا اینکه چطور تولید محتوا کنیم تا سایت ما رتبه ی بهتری در گوگل داشته باشد و تعداد بیشتری از بازدید کنندگان خیابان گوگل را به داخل مغازه شما بکشاند و تبدیل به مشتری کند. در این مقاله شرکت طراحی سایت ره وب مطالعه کنید.
سلام دوستان، بعد از اینکه دیدم خیلی از کسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند، این سوال براشون پیش میاد که ما چطور میتونیم معیاری برای محتواهای خود تعیین کنیم یا اینکه چطور تولید محتوا کنیم تا سایت ما رتبه ی بهتری در گوگل داشته باشد ( محتوای ما چطور دیده شود، چطور محتوای کاربر پسند داشته باشیم، محتوای سئو شده چیست یا محتوای خود را چطور سئو کنیم و .... ) تصمیم به نوشتن مقاله ای در حوزه یادگیری تولید محتوا و درباره تعیین معیار های تولید محتوا و پاسخ به برخی سوالات که در این باره پرسید شده بود گرفتم.

اصول تعیین معیار و نحوه ی تولید محتوای سئو بیسیک ره وب ره وب ره وب ره وب

توضیحات اصول تعیین معیار و نحوه ی تولید محتوای سئو بیسیک توضیحات اصول تعیین معیار و نحوه ی تولید محتوای سئو بیسیک توضیحات اصول تعیین معیار و نحوه ی تولید محتوای سئو بیسیک

چگونه معیاری برای تولید محتوا تعیین کنیم؟

در این باره باید بگم که به این فکر کنید که آیا بیزینس شما داخل چه دسته بندی از کلمات قرار دارد و یا اصلا نیاز به چه محتوایی دارد.  مثال: فرض کنید شما یک سایت فروش شارژ دارید یا فروش بسته اینترنتی، شما برای برای این موضوعات و دسته بندی ها چقدر میتونید تولید محتوا کنید؟ یا اصلا نیاز هست که بخواید برای تولید محتوا برای همچین دسته بندی هایی هزینه های زیادی در نظر داشته باشید؟  باید بهتون عرض کنم که خیر، شما نمیتونید برای همچین دسته بندی هایی انتظار محتواهای زیاد و یا تاثیرگذار و حتی اورگانیک رو میتونند داشته باشن. بعضی موضوعات هستند که هیچ وجه تمایزی بین رقبا در آنها وجود ندارد ( منظور تمایز در خدمات یا اجناس، مثل: طلا یا سکه یا دلار و یا حتی شارژ تلفن همراه و ..... ) به همین دلیل شما هر کاری که بکنید نمیتونید محتوایی داشته باشید که کپی نباشد. اینجا معیار گوگل برای تشخیص کاربر پسند بودن محتوا متن اون محتوا یا تعداد کلمات کلیدی و یا تعداد کاراکتر های محتوای شما نیست، اینجا معیار گوگل فاگتورهایی مثل: سرعت سایت، دامین آتوریتی، برند سازی، لینک بیلدینگ و خیلی فاکتور های دیگه هست. برای همین شما نیاز به هزینه ی زیادی برای تولید محتوا برای این دسته بندی ها ندارید.  

نکته: تمام لندینگ ها برای رتبه گرفتن به یک فاکتور بسیار مهم به اسم محتوا نیاز دارن، توضیحات بالا برای این است که شما انتظاری از تولید محتوا در این دسته بندی ها برای افزایش و یا رتبه گرفتن لندینگهای خود نداسته باشید، تولید محتوا برای این سایت ها فقط یک مدل است که آن هم اطلاعات محصول یا خدمات محسوب میشود.

خوب با این حساب یکی از نیاز های تعیین معیار تولید محتوا این است که نیاز به محتوا را بررسی کنیم، بعد از بررسی این مضوع شما باید اصلی ترین کیورد های اون بیزینس رو استخراج کنید ( این کیورد ها معمولا توسط صاحبان کسب و کار داده میشود، چون شما به عنوان مسئول تولید محتوا یا مدیر سئوی یک پروژه و یا ... نمیتونید در باره تمام بیزینس ها اطلاعات دقیق و یا تخصصی داشته باشید ). بعد از استخراج کیورد ها اصلی شما باید عملیات کیورد ریسرچ رو انجام بدید . کیورد ریسرچ به شما کمک میکنه تا اول ظرفیت بیزینس خودتون رو در سطح وب به دست بیارید و بدونید که اصلا چقدر محتوا نیاز دارید و اینکه باید با چه کیوردها و درباره چه موضوعاتی چه مقدار محتوا تولید کنید.پس تقریبا یکی از مهم ترین معیار ها برای تولید محتوا کیورد ریسرچ است. معیار های دیگری که برای تولید محتوا وجود دارد از قبیل تراکم کلمات کلیدی و اورگانیک بودن محتوا است ( اینکه محتوا عینا کپی نشده باشد) و اینکه محتوا از نظر کلمات کلیدی تارگت باشد ( یعنی محتوای شما مخصوص یه کلمات کلیدی باشد و شما از اون محتوا با کیورد های مخصوص خودش یک صفحه داشته باشید ) این بحث تارگتینگ و تفکیک صفحات ( کنیبالیزیشن ) رو هم در آینده برای شما توضیح خواهیم داد.

 

اطلاعات بیشتر

چگونه محتوای خود را سئو کنیم؟

این سوالی است خیلی از وب مستر ها و بعضا محتوا نویس ها و مدیران سایت میپرسن، که به نظر من سوال اشتباهی است. عملیات سئو و بهینه سازی روی محتوا انجام نمیشود روی لندینگ و یا صفحه ای که محتوا در آن است انجام میشود، اگر بخواهیم این سوال را اصلاح کنیم باید بپرسیم محتوای سئو بیسیک یا محتوای مبتنی بر اصول سئو چگونه است؟ محتوا های سئو بیسیک محتوایی است که در آن اصول و معیار های سئو رعایت شده باشد که این معیار ها توسط مسئول سئو داده میشود، البته برخی از معیار های محتواهای سئو بیسیک ساختاری یکسان دارند مثال: تراکم کلمات کلیدی، کپی نبودن و رعایت اصول نگراشی ) از این نظرات تقریبا ساختار برای تمام محتوا ها یکسان است، اما برای بیشتر موضوعات باید یک ساختار تعریف شود مثال: کیورد های اصلی که باید داخل محتوا قرار بگیرند، کیورد های پسوند و همینطور تعداد کلمات و حتی تکرار کلمات کلیدی. این معیار ها باید توسط شما یا مسئول سئو مشخص شوند تا محتوای شما به بهترین شکل و با بهینه ترین حالت ممکن تولید شود.

چگونه محتوایی کاربر پسند داشته باشیم؟

در باره این سوال هم باید بگم  که محتوایی از نظر گوگل کاربر پسند است که یوزد تایم بیشتری داخل اون صفحه بگذراند و اکشن بالایی در اون صفحه ایجاد کند این معیار برای گوگل است اما برای کاربر ها ، یک موضوع محتوا ، تیتر محتوا و همینطور خلاقیت محتوا نویس مهم است. بهتر بگیم برای داشتن محتوای کاربر پسند از نظر گوگل و همینطور کاربر ها باید  اکشن هایی داخل صفحه محتوای خود ایجاد کنیم، لینک های داخلی عکس های جذاب و همینطور ساختن سر تیتر های ( تگ های h1 , h2 , h3 )  و همینطور  استفاده از بولد کردن و … که تاثیر زیادی در سهولت کار بر ها  برای اکشن داشتن  دارد. با رعایت چنین ساختار هایی میتونید محتوایی کاربر پسند داشته باشید و به بهترین حالت محتوای های خود را بهینه کنید.
 

درخواست مشاوره و سئو درخواست مشاوره و سئو درخواست مشاوره و سئو

کافیست اسم سایت خودر را برای ما در واتساپ ارسال نمایید تا مشاوران و کارشناسان متخصص سئو، بررسی کرده و وضعیت فعلی سایت و گزارش کوتاهی از سوابق سایت و برنامه بهینه در آینده را به شما پیشنهاد دهند. همچنین می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و با کارشناسان سئو ما به طور مستقیم صحبت کنید. بهترین راهکار در حوزه کسب و کار شما را برای افزایش بازدید و فروش پیشنهاد می دهیم.
ره وب