10 خطای رایج سئو کاران 10 خطای رایج سئو کاران 10 خطای رایج سئو کاران

  • تاریخ : ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

در دنیای امروز، سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) برای هر کسب و کاری که می‌خواهد در فضای آنلاین دیده شود، ضروری است. با این حال، بسیاری از افراد مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که می‌تواند تلاش‌های سئو آنها را خراب کند. در ادامه این مقاله، 10 مورد از اشتباهات رایج در سئو را که باید از آنها اجتناب کنید، بررسی می‌کنیم.
 

10 خطای رایج سئو کاران ره وب ره وب ره وب ره وب

توضیحات 10 خطای رایج سئو کاران توضیحات 10 خطای رایج سئو کاران توضیحات 10 خطای رایج سئو کاران

۱- بهینه سازی بیش از حد

بهینه سازی بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که شما در تلاش برای بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو، اقدامات زیادی را انجام می‌دهید، حتی اگر این اقدامات غیرضروری یا مضر باشند. این می‌تواند شامل مواردی مانند پر کردن محتوای سایت با کلمات کلیدی بی‌ربط (کیورد استافینگ)، خرید بک لینک‌های بی‌کیفیت یا استفاده از روش‌های کلاه سیاه سئو باشد. برای اینکه شما نیز این اشتباه را تکرار نکنید، میتوانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • از کلمات کلیدی به طور طبیعی در محتوای خود استفاده کنید.
  • از پر کردن محتوای سایت با کلمات کلیدی بی‌ربط خودداری کنید.
  • بر روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا که برای کاربران شما مفید باشد تمرکز کنید.
  • از روش‌های کلاه سیاه سئو اجتناب کنید.
  • به طور منظم نتایج سئو خود را ردیابی کنید و در صورت نیاز تغییرات لازم را در استراتژی خود ایجاد کنید.

به خاطر داشته باشید که هدف اصلی سئو، ایجاد محتوای با کیفیت بالا و ارائه یک تجربه کاربری عالی به بازدیدکنندگان وب سایت شما است. اگر بر روی این موارد تمرکز کنید، به طور طبیعی رتبه‌بندی بهتری در موتورهای جستجو کسب خواهید کرد.
 

۲- عدم توجه به سئو تکنیکال

بسیاری از متخصصان سئو، اهمیت سئو تکنیکال را نادیده می‌گیرند. سئو تکنیکال به بهینه‌سازی جنبه‌های فنی وب‌سایت شما می‌پردازد تا خزنده‌های موتورهای جستجو به راحتی بتوانند آن را بخزند، ایندکس کنند و رتبه‌بندی کنند. قبل از تولید محتواهای با کیفیت و ساخت بک لینک های قوی، اینکه موتورهای جستجو بتوانند به طور موثر و درست سایت شما را بخوانند بسیار مهم است. پس باید به این نکته دقت بسیار زیادی داشته باشید. با تمرکز بر روی سئو تکنیکال، می‌توانید پایه و اساسی قوی برای استراتژی سئوی خود ایجاد کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید، رتبه‌بندی خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید و در نهایت به اهدافتان برسید.
 

۳- نادیده گرفتن تجربه کاربری

تجربه کاربری (UX) به نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما اشاره دارد. اگر وب سایت شما برای استفاده دشوار باشد و کاربر پسند نباشد، کاربران به سرعت آن را ترک خواهند کرد و این امر می‌تواند بر رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد. برای اینکه بهترین تجربه را برای کاربران رقم بزنید، بر روی ایجاد یک وب سایت کاربرپسند تمرکز کنید و ناوبری آسان، طراحی بصری جذاب و محتوای خوانا را به عنوان اولویت های خود در نظر بگیرید. با تمرکز بر روی تجربه کاربری، می‌توانید وب‌سایتی ایجاد کنید که کاربران را جذب کند، آنها را درگیر کند و آنها را به مشتری تبدیل کند. این امر به شما کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید، رتبه‌بندی خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید و به اهدافتان برسید.
 

۴- عدم تحقیق در مورد کلمات کلیدی

تحقیق در مورد کلمات کلیدی بخشی ضروری از هر استراتژی سئو است. شما باید کلمات کلیدی را که مخاطبان هدف شما برای یافتن اطلاعات در وب استفاده می‌کنند، شناسایی کنید. بدون درک عمیق از کلمات و عباراتی که مخاطبان هدف شما برای یافتن اطلاعات در وب استفاده می‌کنند، تلاش‌های سئوی شما بی‌معنا خواهد بود. برای اینکه شما نیز این خطای رایج سئو را انجام ندهید، حتما به تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلمه کلیدی هر صفحه دقت زیادی داشته باشید. با انجام تحقیق کلمات کلیدی دقیق و هدفمند، میتوانید پایه و اساسی قوی برای استراتژی سئوی خود ایجاد کنید. همچنین در این بخش از کلمات بلند (long tail) غافل نشوید.
 

۵- عدم آنالیز و رصد نتایج

تجزیه و تحلیل نتایج به ما کمک میکند تا اطمینان داشته باشیم که در مسیر درست حرکت میکنیم. بدون بررسی عملکرد استراتژی‌های سئوی خود، نمی‌توانید بفهمید چه چیزی خوب عمل می‌کند و چه چیزی نیاز به بررسی دوباره دارد. در تجزیه و تحلیل میتوانیم نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم، عملکرد خود را بهبود دهیم، هزینه‌های خود را کاهش دهیم و به صورت آگاهانه تصمیم گیری کنیم. برای بررسی و تحلیل میتوانید از ابزارهای بسیاری استفاده کنید. Google Analytics، سرچ کنسول گوگل، SEMrush و Ahrefs برخی از ابزارهایی هستند که در هنگام آنالیز کردن نتایج میتوانند به ما کمک کنند. با تجزیه و تحلیل و رصد نتایج سئو به طور منظم، می‌توانید استراتژی خود را بهینه کنید، عملکرد خود را ارتقا دهید و در نهایت به اهدافتان برسید.
 

6- عدم لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی روشی است برای پیوند دادن صفحات مختلف وب سایت شما به یکدیگر. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را بهتر درک کنند و محتوای شما را به طور کارآمدتر فهرست کنند و به کاربران کمک میکند تا صفحه مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند. پس استفاده از لینک های داخلی برای اتصال صفحات مرتبط سایت شما به یکدیگر اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون لینکسازی داخلی قوی، وب‌سایت شما مانند کتابخانه‌ای بدون فهرست خواهد بود که در آن یافتن اطلاعات مورد نظر دشوار است. برای لینکسازی داخلی کارآمد، باید انکر تکست صحیح و مرتبط استفاده کنید و از ایجاد لینک های شکسته خودداری کنید.
 

۷- تمرکز روی موتورهای جستجو به جای کاربر

یکی دیگر از اشتباهات سئو که بسیار انجام میشود، این است که کاربران را در نظر نگرفته و برای موتورهای جستجو بنویسیم. در حالی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو مهم هستند، اما هدف نهایی سئو باید ایجاد تجربه‌ای ارزشمند و جذاب برای کاربران باشد. علاوه بر این موارد، تمرکز بر کاربر باعث میشود که رضایت کاربران شما بیشتر شود، تعامل و وفاداری کاربران بالاتر برود و کاربران از خدمات شما استفاده کنند. پس هنگام طراحی سایت و نوشتن محتوا، یادتان نرود که شخصی که قرار است از خدمات شما استفاده کند، یک کاربر و انسان واقعی است، نه ربات های گوگل.

 

8- تولید محتواهای بی کیفیت و کپی

موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران خود هستند و محتوای بی‌کیفیت نه تنها به این هدف کمکی نمی‌کند، بلکه می‌تواند به رتبه‌بندی و اعتبار شما نیز آسیب برساند. همچنین همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، تولید محتوایی که کیفیت بالایی ندارد، به کاربران هم کمک نمیکند و محتوای کپی باعث آسیب جدی به سئو سایت شما میشود. اینکه محتواهای با کیفیتی تولید کنید، باعث میشود که ارزش بالاتری برای کاربران داشته باشید، مخاطبان بیشتری جذب کنید و اعتبار خود را بالاتر ببرید. برای تولید محتوای با کیفیت، سعی کنید برای کاربر بنویسید و منحصر به فرد باشید.

9- عدم هماهنگی استراتژی سئو و بازاریابی

استراتژی سئو شما باید با استراتژی بازاریابی کلی شما همسو باشد. در حالی که هر دو سئو و بازاریابی برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کنند، یعنی افزایش ترافیک و جذب مخاطب، عدم هماهنگی بین آنها می‌تواند منجر به سردرگمی، ناکارآمدی و هدر رفتن منابع شود. اهداف یکپارچه، استفاده موثر از منابع و بهبود عملکرد برخی از موارد مورد اهمیت برای هماهنگی استراتژی سئو و بازاریابی است. برای این کار حتما اهداف خود را مشخص کنید، مخاطبان خود را بشناسید و به طور مداوم تجزیه و تحلیل کنید.

10- بهینه نبودن برای موبایل

در دنیای امروز که اکثر افراد از طریق تلفن‌های هوشمند به وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، بهینه‌سازی برای موبایل دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت حیاتی است. با این حال، بسیاری از وب‌سایت‌ها هنوز برای نمایش در صفحه نمایش‌های کوچک بهینه‌سازی نشده‌اند، که می‌تواند منجر به تجربه کاربری ضعیف، نرخ پرش بالا و از دست دادن مخاطبان بالقوه شود. بهینه بودن برای موبایل یکی از مواردی است که گوگل در بخش های مختلفی به آن اشاره کرده است و اهمیت آن را توضیح داده. برای اینکه این مشکل را انجام ندهید، سعی کنید از طراحی ریسپانسیو صفحات استفاده کنید و مطمئن شوید که صفحات سایت شما در تمام سایت ها به طور سریع بارگذاری میشوند و همچنین میتوانید از ابزارهای تست موبایل استفاده کنید. اهمیت جلوگیری این خطا به ویژه در مورد سایتهایی که عکس در آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است دو چندان می شود برای نمونه در سئو سایت آرایشگاهی که کاربران آن بیشتر به دنبال نمونه کار آرایشگاه هستند عدم ظاهر شدن عکس ها به صورت مناسب این امر می‌تواند تاثیر منفی بر نرخ پرش و سئو سایت شما داشته باشد.

 

شرکت خدمات سئو ره وب

با بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موبایل، می‌توانید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید، تجربه کاربری را بهبود ببخشید و در نهایت، به اهدافتان در سئو و کسب و کارتان برسید. در این مقاله، به برخی از اشتباهات رایج سئو که می‌توانند به طور قابل توجهی بر عملکرد وب‌سایت شما تاثیر بگذارند، اشاره کردیم. با اجتناب از این اشتباهات رایج سئو و اجرای بهترین روش‌های سئو، می‌توانید وب‌سایتی بسازید که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو جذاب باشد. این امر به شما کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید، رتبه‌بندی خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید و در نهایت به اهدافتان برسید. ما در شرکت طراحی سایت ره وب با طراحی سایت های بهینه شده و مناسب سئو و همچنین با سالها تجربه در زمینه خدمات سئو سایت توانسته ایم میزان اشتباهات در سئو سایت را پایین آورده و ترافیک سایت های مراجعه کننده گان را تا حد قابل توجهی بالا ببریم.

درخواست مشاوره و سئو درخواست مشاوره و سئو درخواست مشاوره و سئو

کافیست اسم سایت خودر را برای ما در واتساپ ارسال نمایید تا مشاوران و کارشناسان متخصص سئو، بررسی کرده و وضعیت فعلی سایت و گزارش کوتاهی از سوابق سایت و برنامه بهینه در آینده را به شما پیشنهاد دهند. همچنین می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و با کارشناسان سئو ما به طور مستقیم صحبت کنید. بهترین راهکار در حوزه کسب و کار شما را برای افزایش بازدید و فروش پیشنهاد می دهیم.
ره وب